Barwa – biała lub szara o odcieniu szarym lub różowym
Smak – słony bez obcego posmaku zwłaszcza gorzkiego
Zapach – bez obcego zapachu
Opakowanie: Sól do celów drogowych dostarczana jest luzem lub w workach a’25kg i a’50kg folia PE lub PP pakowane na palety 1050 kg zabezpieczone folią PE.
Skład chemiczny soli drogowej typu DR wg. PN-86/C-84081.02 i wg ZNKSK-1:2000 NaCl – 90% min H2O – 3,0% max. Części nierozpuszczalne w wodzie – 8,0%max. Zawartość żelazocyjanku potasu K4Fe(CN)6 – min 20 mg/kg
Mechanizm działania soli drogowej
Sól drogowa jest niezastąpionym narzędziem w walce z zimowymi utrudnieniami na drogach. Jej skuteczność wynika z tego, że rozpuszczając się w wodzie, obniża temperaturę zamarzania cieczy. Z tego względu, gdy sól jest rozsypana na śniegu lub lodzie, powoduje, że zamarzają one przy niższej temperaturze.
W praktyce oznacza to, że sól drogowa, rozpuszczając się na powierzchni śniegu lub lodu, tworzy roztwór, który zamarza dopiero przy temperaturze dużo poniżej zera. Na przykład, 10% roztwór chlorku sodu (NaCl) może obniżyć temperaturę zamarzania do około -6°C. Dzięki temu nawet w mroźne dni drogi pozostają przejezdne. Sól drogowa jest więc nie tylko skutecznym, ale i niezawodnym narzędziem w walce z zimowymi oblodzeniami.